Open brief van onze voorzitter

Gepubliceerd op 30 april 2020 om 20:32

Ekeren, 30 april 2020

Open brief aan alle Nodo-leden en sympathisanten.

Beste vrienden,

Met dit schrijven wil ik mij, namens het Nodo-bestuur even tot U richten. Het zijn uitzonderlijke tijden, welke wij als sportvereniging nog nooit meemaakten. De grootste sportevenementen van het jaar worden afgelast of uitgesteld. Onze club is in vergelijking hiermede maar een kleine speler. Maar toch belangt het ons allen aan.

Via verschillende kanalen wordt ons de vraag gesteld wanneer we terug aan de tafel actief kunnen zijn. Ik weet het niet. Dagelijks volg ik het nieuws hieromtrent maar kan je nog geen duidelijk antwoord geven op jullie verzoeken. Ondertussen zit het Bestuur niet stil en zijn wij volop bezig met het opstarten van het komende seizoen. Vanuit de jeugdleiding werd een leuk initiatief gestart met allerlei filmpjes, ingestuurd door onze leden. De respons hierop via de sociale media was groot. Iedereen kon merken dat Nodo leeft.

Ondertussen is ook de transfert-periode aangebroken en stel ik vast dat enkele basis-pionnen andere oorden gaan opzoeken. Onze Damesploeg in de Super-afdeling is hiervan het grootste slachtoffer. Spijtig dat we hierdoor afscheid moeten nemen van het nationaal toptafeltennis, waarin we toch een tiental jaren hebben vertoefd met onze heren- en damesploeg. Aan onze spelers nu de zware taak om in de toekomst dit niveau terug in het vizier te nemen. Spelers en speelsters gaan en komen. De nieuwkomers heten wij van harte welkomen. Zij die de club verlaten wensen wij veel succes in hun nieuwe omgeving.

Na het verschijnen van de nieuwe klassementen kan ik toch weer vaststellen dat het niveau van onze jeugdspelers stelselmatig omhoog gaat. De meeste spelers doen een stap voorwaarts, enkele zelfs meerdere stappen. Het is leuk als je een klassement achter je naam ziet staan. Proficiat aan allen hiervoor.

Grote ogen zullen jullie trekken wanneer de deuren van ons lokaal terug openzwaaien ! Enkele actieve Bestuursleden hebben de zaal, douches en kleedkamers flink onder handen genomen en een leuke opfrisbeurt gegeven. Mijn welgemeende dank hiervoor. Zo blijven we beschikken over het knapste tafeltennislokaal in de regio.

Ik veronderstel dat jullie benieuwd zullen zijn naar de ploegsamenstellingen voor het komende seizoen. Dit is nog even wachten tot wanneer alle transferts zijn geregeld. Ook de indeling van de reeksen is in volle ontwikkeling. Ten gepaste tijde horen jullie hiervan. Nieuwsgierige leden kunnen alvast terecht op de verschillende sites van VTTL en Sporta. Mits wat zoekwerk op deze sites en op sociale media kom je heel wat te weten over transferts, ploegen, trainingen, tornooien, klassementen enz. enz.

Onze tafeltenniswereld zit in lock-down, maar borrelt onderhuids van de initiatieven, organisaties en plannen.

Nog even geduld en het prachtige geluid van tikkende balletjes en piepende sportzolen behoren weer tot onze dagelijkse symfonie.

Tot weldra,

Bob Zwaenepoel – Voorzitter TTC Nodo

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.